vissza a főoldalra

Vakok és Gyengénlátók Komárom-Esztergom Megyei Egyesülete

Okos morzsák - A TÁVSZEM alkalmazás használata

Tartalomjegyzék:

Bevezetés

Az applikáció kifejlesztéséhez az ötletet az, a látássérült felhasználók részéről felmerült igény adta, hogy látó hozzátartozóik segítségének igénybevétele nélkül is képesek legyenek minél több dolgot elvégezni a mindennapokban. Ezek közé tartozik többek között a boltban megvásárolt termékek szavatossági idejének ellenőrzése, a konzervek megkülönböztetése, a postai értesítők elolvasása, vagy a gázóra állásának megtekintése.

dátum: 2020. 09.30.

Mi a Távszem alkalmazás?

A szolgáltatás lényege az, hogy online, egy applikáción keresztül nyújt segítséget a látássérültek számára az év minden napján, napi 24 órában. A programot a tavszem.hu weboldalon regisztrált felhasználók letölthetik az okostelefonjukra a Google Play, vagy az App Store áruházon keresztül. A regisztrációs folyamat lépéseit a későbbiekben kívánom ismertetni.
A szolgáltatás igénybevétele során a látó operátor a látássérült ügyfél kameráján keresztül látottakat szóban jelzi vissza a hívó fél számára. Viszont nem értelmez, nem alkot véleményt, és nem ad tanácsot. Ezért vált a projekt jelszavává a következő mondat: „Látást adunk, nem tudást”.”
A Távszem szolgáltatás tehát egy újabb mérföldkőnek tekinthető a látássérültek önálló életvitelének elősegítésében. Ezért mi is arra ösztönözzük egyesületünk tagjait, hogy minél többen vegyék igénybe a szolgáltatást.
Fontos, hogy a szolgáltatót egy külön jogszabály alapján titoktartási, és adatvédelmi kötelezettség terheli. Ezáltal garantálva azt, hogy a látássérültek sajátos élethelyzetéből adódó kényes információk ne kerülhessenek egy 3. személy birtokába.
A szolgáltatás első sorban az alábbi élethelyzetekben nyújt segítséget: gyógyszerek kiválasztása, valamint azok lejárati idejének megállapítása, a megvásárolni kívánt termékek megkeresése az üzletekben, az útkereszteződésekben a jelzőlámpa jelzésének ellenőrzése, a vasút,  és autóbuszállomásokon a digitális táblákon megjelenő információk felolvastatása, az ügyintézés során a sorszámkijelző automata használata, és a sorszám felolvasása, iratrendezés, zoknipárosítás, ruhák, vagy más tárgyak színének meghatározása, leesett tárgyak megkeresése, mérőórák állásának leolvasása stb. Fontos megjegyezni, hogy a lehetőségek tárháza szinte végtelen, mindenkinek a fantáziájára bízzuk, hogy miben kér segítséget.
A jelen dokumentumban mind az IOS, mind az Android rendszert futtató okostelefonokon történő használatot be fogom mutatni.
A következő részben a szolgáltatásba történő regisztráció legfontosabb lépéseit kívánom ismertetni.

A regisztráció folyamata

A szolgáltatásba történő regisztrációt a www.tavszem.hu weboldalon kezdeményezheti minden olyan látássérült személy, aki az MVGYOSZ valamely tagegyesületénél tagsági jogviszonnyal rendelkezik. A folyamat során az MVGYOSZ által kiadott tagkönyvben szereplő törzsszámot, a regisztrációs folyamatot végző látássérült személy által használt e-mail címet, valamint egy tetszőleges jelszót szükséges megadni. Az alkalmazás aktiválása ez utóbbi két adat megadásával lehetséges a  program letöltését követően.
Figyelem! A tagegyesületi jogviszonnyal nem rendelkező felhasználók számára is lehetséges a programba történő regisztráció. Ez egy, a látássérültség állapotának fennállását igazoló dokumentummal valósulhat meg. Ebben az esetben a program generálja a felhasználó számára a törzsszámot, amelyet a szolgáltatás adminisztrációs feladatait ellátó munkatársai elektronikus levél formájában juttatnak el hozzá. A látássérülés igazolása a látási fogyatékosság okán folyósított ellátásra való jogosultság tényét megállapító határozat beküldésével valósulhat meg.
A regisztráció során minden felhasználó kap egy e-mailt az ún. Adamo rendszertől, amely egy megerősítendő linket tartalmaz. A fent említett hivatkozásra történő kattintást követően el kell fogadnunk a szolgáltatási szerződést, tekintettel arra, hogy a regisztráció kizárólag ezzel válik véglegessé.
A folyamat lezárását követően érdemes elolvasni a Távszem szolgáltatás használatának szabályaira vonatkozó Általános Szerződési Feltételek c. dokumentumot, amelyet az alábbi linkre kattintva érhetünk el:
https://tavszem.hu/altalanos_szerzodesi_feltetelek
A következő részben a Távszem alkalmazás felépítésére kívánok részletesen kitérni.

A program felépítése IOS operációs rendszert futtató eszközök esetében

A szolgáltatásba való bejelentkezést követően, az alkalmazás azonnal használhatóvá válik. Ekkor a program kéri, hogy engedélyezzük a készülék mikrofonjának, és kamerájának használatát. Ezt az Engedélyezés gombra történő egy újas dupla koppintással tehetjük meg. Természetesen lehetőségünk van a kamera, és a mikrofon használatának letiltására is, ám ehhez fontos tudni, hogy ez lehetetlenné teszi a szolgáltatás használatát.
A fentiek mellett fontos még megjegyezni, hogy kizárólag az IOS 11 operációs rendszerrel, vagy annál újabb verzióval történő használat lehetséges. A program az eszköz használata során elsajátított érintő gesztusokkal vezérelhető.
A szolgáltatás igénybevételéhez vezeték nélküli, vagy mobil internet kapcsolattal kell rendelkeznünk. Amennyiben már kapcsolódtunk vezeték nélküli, vagy mobil internet hálózathoz, a készülékünk főképernyőjén keressük meg, majd egy újas dupla koppintással aktiváljuk a Távszem alkalmazást. Ekkor a képernyőn, közvetlenül a főgomb felet az alábbi lapfülekkel találkozhatunk balról jobbra haladva: Előzmények, Távsegítség, valamint Információk.
Előzmények: A fenti menüpontban hallgathatjuk vissza a korábban lebonyolított hívásokat, amelyek időrendi sorrendben jelennek meg a képernyőn. Mellettük láthatóvá válik a hívás dátuma, annak ideje órában és percben, valamint a beszélgetés időtartama. A visszahallgatni kívánt hívást egy újas dupla koppintással játszhatjuk le. A lejátszás folyamán többek között lehetőségünk van a visszatekerésre is 15 másodperces időtartamban. A Vissza gombbal az Előzmények lapfülre térhetünk vissza.
Fontos megjegyezni, hogy a hívások kizárólag 1 hónapos időtartamban hallgathatóak vissza. Tehát, a szeptember hónap folyamán kezdeményezett hívásokat októberben már nem érhetjük el a fenti lapfülön keresztül. Az alkalmazás fejlesztői azonban ígéretet tettek arra, hogy a későbbiek során a fenti időtartamot meghosszabbítják.
Távsegítség: Az alkalmazás első megnyitásakor ez a menüpont van kijelölve, melynek tényéről természetesen tájékoztat minket a Voiceover. Ezt a lapfület aktiválva értesítést kaphatunk arról, hogy elérhető e a szolgáltatás. Ha ez utóbbi eset fenn áll, akkor az IOS képernyőjén a Távszem elérhető üzenetet olvashatjuk.
A fenti lapfülön belül kezdeményezhetjük a Távszem szolgáltatás operátori központjához történő kapcsolódást, a Távszem hívása opció aktiválásával. Ekkor a várakozás szabad operátorra címsor jelenik meg a képernyőn, és a Voiceover automatikusan kihangosodik, majd jelzi számunkra, hogy hányadikak vagyunk a várakozók sorában. Ha sorra kerülünk, az operátor bemutatkozik, majd megkérdezi, hogy miben tud a felhasználó számára segítséget nyújtani. Ezzel egyidőben az eszköz képernyőjén megjelenik egy, a hívás időtartamát jelző számláló.
A hívás ideje alatt az alábbi gombok láthatóak a képernyőn: Mikrofon, melynek be, és kikapcsolása egy újas dupla koppintással történik. Kihangosítás: a fenti gomb  aktiválásával a hangszóró, és a készülékhez kapott headset között válogathatunk.
Pozíció küldése: Az erre a lehetőséggre történő kattintással elküldésre kerülnek az operátor részére a felhasználó pillanatnyi tartózkodási helyének GPS koordinátái. A Világítás gomb megnyomásával bekapcsolható a készülék akkuja a jobb megvilágítás elősegítése érdekében.
Hívás  befejezése: ezzel a lehetőséggopcióel megszakíthatóvá válik a folyamatban lévő beszélgetés.
Amennyiben a hívás a telefon lemerülése, beérkező telefonhívás fogadása, vagy az internet kapcsolat megszakadása következtében váratlanul befejeződik, a következő kapcsolódáskor felajánlja az alkalmazás, hogy a szolgáltatáshoz történő következő kapcsolódáskor az adott felhasználó ahhoz az operátorhoz kerüljön, aki a korábbi hívását fogadta. A képernyőn, az igen, és a nem lehetőségek közül választhatunk.
A hívás befejeztét követően egy értékelő űrlap tárul elénk, amelynek segítségével egy 1től 5ig terjedő skálán értékelhetjük a szolgáltatás minőségét, és annak eredményességét. Ez a visszajelzés fontos segítséget jelent a fejlesztők számára.
Információ: A fenti menüpont alatt fontos tájékoztatókat olvashatunk a szolgáltatás használatának vonatkozásában. Ez az alábbi lehetőségeket tartalmazza: Súgó, Általános Szerződési feltételek, az alkalmazás verziószáma, valamint a Gyakori Kérdések.
Az Általános Szerződési Feltételek opciót aktiválva elolvashatóvá válik a fent említett dokumentum.
A Súgó menüpontban fontos segítséget kaphatunk az alkalmazás használatának vonatkozásában. A lapfül aktiválásával a készülék azonnal az MVGYOSZ weboldalára irányít minket. Itt választhatunk az IOS, valamint az Android felhasználók számára készült útmutatók közül. Ezekben a dokumentumokban sok hasznos információt kaphatunk az alkalmazás használatának vonatkozásában.
A jelen írásom következő részében az Android eszközön történő használatot kívánom ismertetni.

Az alkalmazás használata Android típusú készülékeken

A Távszem elnevezésű alkalmazás Androidos változata ingyenesen letölthető a Google Play áruházból. A regisztráció eredményességének érdekében a felhasználónak igazolnia kell a látássérültség tényét. Ez a látási fogyatékosság okán megállapított ellátás folyósításáról döntő határozat elküldésével valósulhat meg.
Az alkalmazás Android 6-os, vagy annál újabb operációs rendszert futtató készülékekre érhető el. A bejelentkezés az MVGYOSZ által kiadott tagkönyvben szereplő törzsszám, valamint egy, az Adamo rendszer által generált jelszó beírásával történik meg.
Azoknak a felhasználóknak, akik az MVGYOSZ egyik tagegyesületénél sem kérvényezték a nyilvántartásba vételüket, szintén egy generált jelszót ad a program, amivel be tudnak jelentkezni az alkalmazásba.
A sikeres regisztrációt, és az első bejelentkezést követően a készülék képernyőjén megjelenik az applikáció felhasználói felülete, ami a gyengénlátó személyek számára is jól alkalmazható. A program az Android operációs rendszert futtató készülékek képernyőolvasóival (Voice Assistant, Talk Back) is kiválóan együtt tud működni, elősegítve ezzel a kifogástalan felhasználói élményt. Az applikációban a képernyőolvasó szoftverrel való készülékhasználat során megszokott gesztusok alkalmazhatóak.
Figyelem! Az első bejelentkezést követően engedélyeznünk kell a készülékünk mikrofonjának és kamerájának használatát az alkalmazás számára, ellenkező esetben használhatatlanná válik az applikáció.
A Távszem szolgáltatás felhasználói felülete az Android operációs rendszert futtató készülékek esetében 4 részre osztható, ezek felsorolására, és bemutatására a jelen írásom következő részében térek ki részletesen.
Távsegítség: A fenti menüponton belül nyílik lehetőség az operátor központhoz történő kapcsolódásra, és az operátortól való segítségkérésre.
Előzmények: Itt hallgathatjuk vissza a korábban lebonyolított hívásokat.
Információ: Ebben a menüpontban olvasható el az alkalmazás súgója, valamint az általános Szerződési Feltételek, és a Gyakran Ismételt Kérdések c. dokumentumok.
A Beállítások opciót választva módosíthatunk az Applikáció alapértelmezett beállításain.
A fenti menüpontok közötti váltásra az alkalmazás menüjét aktiválva nyílik lehetőség. A gomb neve: Navigációs Fiók Kinyitása. Ennek megtalálása meglehetősen egyszerű, hiszen az alkalmazás képernyőinek mindegyikén megtalálható. A könnyebb áttekinthetőség érdekében a programon belül a fejlesztők a képernyő első elemének választották a fenti menügombot, elősegítve ezzel azt, hogy a látássérült felhasználók az általuk alkalmazott pöccintő újmozdulatokkal könnyen megtalálhassák azt. Amennyiben a gombot egy újas dupla koppintással aktiváljuk, akkor a képernyőolvasó bejelenti, hogy a menü aktív, egyúttal felsorolja számunkra a fent említett opciókat, amelyek közül a már megszokott pöccintő mozdulatokkal válogathatunk.
A dokumentum következő részében az alkalmazás a fentiekben felsorolt menüpontjainak használatát fogom részletesen bemutatni.
Távsegítség: Az applikáció elindítását követően alapértelmezetten a fenti menüpont van kijelölve. Ha mégsem a Távsegítség opció az aktív, akkor a fent vázoltak szerint könnyen meg lehet azt találni. Ezt követően pöccintő újmozdulatokkal információkat kaphatunk az alkalmazás elérhetőségének vonatkozásában. Ha a Távszem elérhető üzenetet halljuk a készülékünk hangszórójából a VoiceOver által , akkor a Távszem hívása gomb aktiválásával azonnal kezdeményezhető a készüléknek az operátori központtal történő összekapcsolása. A kapcsolódást követően halk zene hallható egy szabad operátor jelentkezéséig, ezen kívül egy üzenet is megjelenik a készülékünk képernyőjén arra vonatkozóan, hogy hányadikak vagyunk a várakozók sorában. Ezt természetesen a VoiceOver is visszajelzi számunkra. Ha egy szabad operátor a rendelkezésünkre áll, akkor a hívás azonnal megkezdődik, aminek tényéről természetesen tájékoztat minket az alkalmazás. A hívás időtartama alatt a következő gombokkal találkozhatunk a készülékünk képernyőjének felderítése során: Mikrofon Kikapcsolása, Kihangosítás, Pozíció küldése, valamint a Hívás Befejezése. A fenti gombok rendeltetését alább kívánom részletezni.
Mikrofon Kikapcsolása: Ha ezt a lehetőséget egy újas dupla koppintással aktiváljuk, akkor kikapcsol a készülékünk mikrofonja, ezáltal az operátor nem hall bennünket. Ha a fenti gombon ismét egy újjal duplán koppintunk, akkor újra- működésbe hozhatjuk a készülékünk mikrofonját.
Kihangosítás: Itt állíthatjuk be, hogy az operátor hangját egy ún. multifunkciós hangszórón, vagy a készülékünk külső hangszóróján keresztül halljuk.
Pozíció Küldése Az aktív helymeghatározás működése esetén a fenti menüpont aktiválásának segítségével lehetővé válik az operátor részére a felhasználó GPS koordinátáinak elküldése. Ily módon meghatározható az operátor számára a hívást igénybe vevő kliens tartózkodási helye. Ez a navigációban történő segítségnyújtáshoz jelent fontos segítséget.
Hívás Befejezése: A fenti gomb egy újjal történő dupla koppintással való aktiválásával szakítható meg a folyamatban lévő hívás.
Ezt követően megjelenik egy, a szolgáltatás értékelésére szolgáló felület, amely lehetővé teszi a felhasználó számára az alkalmazás minőségének, és a segítségnyújtás eredményességének értékelését egy egytől ötig terjedő skálán. Ez fontos segítséget jelent az alkalmazás fejlesztői, és munkatársai számára.
Ha a hívás szabálytalanul, az internet kapcsolat nem megfelelő működése, egy beérkező telefonhívás fogadása, vagy a készülék lemerülése esetén megszakad, akkor a felhasználó a következő a Távszem szolgáltatáshoz történő kapcsolódásánál választhat, hogy a korábban elért operátorral, vagy egy másikkal szeretne beszélni. Ha az igen lehetőséget választjuk, akkor az operátor jelentkezéséig egy, a telefonhíváskor is hallható búgó hang érkezik a készülékünk hangszórójából.
Előzmények: A fenti menüpontban lehetővé válik a felhasználó számára a korábban lebonyolított hívások visszahallgatása. Ezek általában időrendi sorrendben jelennek meg a képernyőn. Ekkor láthatóvá válik azok dátuma, és a lebonyolított hívások időpontja is. Ha ez utóbbit egy ujjas dupla koppintással aktiváljuk, akkor megjelenik a hívás lejátszási ablaka. Itt az alábbi opciók közül válogathatunk:
Lejátszás: a gomb aktiválásával megkezdődik a lejátszási folyamat.
Állj: a gomb aktiválásával az adott hívás lejátszása megszakad.
Pillanat Állj: Az aktiválás hatására az alkalmazás szünetelteti az adott hívás lejátszásának folyamatát. A gombra történő egy újas dupla koppintás a lejátszás folytatását eredményezi.
Vissza ugrás: Ezzel a gombbal a fájlban 15 másodpercet tekerhetünk vissza a korábban meg nem értett kifejezések újbóli meghallgatása céljából.
Előre Ugrás: A gombbal 15 másodpercet léphetünk előre az adott fájlban.
Vissza: A fenti gomb aktiválása a lejátszási felületből történő kilépést eredményezi.
Információk menüpont: Itt néhány, az alkalmazás használatának elsajátításához elengedhetetlen dokumentumot érhetünk el. Ezek közé tartozik a Súgó, a Gyakran Ismételt Kérdések, valamint az Általános Szerződési Feltételek című dokumentum. Az alkalmazás a menüpont, a fent felsorolt lehetőségek valamelyikének aktiválását követően az MVGYOSZ honlapjára navigálja a felhasználót. Itt olvashatóak el a felsorolt tájékoztatók.
Beállítások: Ha ezt a lehetőséget dupla koppintással aktiváljuk, akkor az alábbi opciók közül válogathatunk:
Kijelentkezés a programból, az alkalmazás névjegye, valamint a hívás automatikus bontásának ki/bekapcsolása.
Ha e közben egy Vissza gombot aktiválunk, akkor a fenti menüpont egy jelölőnégyzet formájában válik elérhetővé.
A jelen dokumentum utolsó részében az alkalmazás használata során felmerülő problémákkal, és azok megoldási lehetőségeivel ismertetem meg a tisztelt olvasókat.

A használat során felmerülő hibák, és azok megoldási lehetőségei

Mi a teendő, ha nem tudunk bejelentkezni a regisztrált adatainkkal?
Első ként érdemes ellenőrizni, hogy a beírt adatok a megfelelő helyre kerültek e. Fontos megjegyezni, hogy az űrlap első mezőjébe kell beírnunk a törzsszámunkat, majd egy kötőjel beírását követően az egyesületünk kódszámát, ami a 14es.
Az űrlap 2. mezőjébe kerül a jelszó. Ennek beírásakor nagy gondot kell fordítani arra, hogy a Shift billentyű be legyen jelölve. Fontos megjegyezni, hogy a fenti gomb egyszeri kijelölésével, és egy betű beírásával a billentyűzet átáll kisbetűs beírási módra.
Ha az adatok bevitelét követően nem találjuk meg a képernyőn a Bejelentkezés gombot, akkor keressük meg a Bejelentkezés címsort, majd aktiváljuk azt egy újas dupla koppintással. Ezt követően minden valószínűség szerint láthatóvá válik a fenti gomb. Ha ez mégsem történne meg, akkor aktiváljuk a képernyő jobb alsó sarkában megtalálható Return billentyűt.
Mi a teendő, ha minden beírt adat megfelelő, ennek ellenére nem tudunk belépni az alkalmazásba?
Ha a fenti problémára nem találunk megoldást, akkor keressük meg, és aktiváljuk egy újas dupla koppintással a Beállítások alkalmazás Távszem gombját. A megjelenő képernyőn keressük meg a Kijelentkezés a következő indításkor kapcsolót, és kapcsoljuk be azt. Ezt követően lépjünk ki a programból a Főgomb segítségével, majd hívjuk elő a készülékünk alkalmazás váltóját, a fenti gomb kétszeri gyors megnyomásával. A megjelenő használt, de még nem bezárt alkalmazások közül a Távszem nevet hallva, seperjünk három újal a képernyő teteje felé, ezzel a gesztussal bezártuk az alkalmazást.
Amennyiben ez sem hozza helyre a hibát, és a többszöri próbálkozás sem vezet eredményre, töröljük az applikációt, és töltsük le újból a készülékünk áruházából a Távszem alkalmazással foglalkozó fejezet elején tárgyaltak szerint, majd próbáljuk meg ismét a bejelentkezést a szükséges adatok megadásával.
Mi a teendő, ha a bejelentkezést követően nem tudunk csatlakozni az operátori központhoz?
Első ként a Beállítások alkalmazáson belül aktiváljuk a Bobil internet hálózat opciót, és kapcsoljuk be azt. Ezt követően nézzük meg, hogy a Távszem alkalmazáson belül engedélyezve van e a mobilhálózathoz történő hozzáférés. Végül  a fentiek szerint aktiváljuk a vezeték nélküli kapcsolatot is, majd a Távszem/Távsegítség/Távszem hívása lehetőséget aktiválva próbáljuk hívni az operátori központot. Ha a probléma továbbra is fenn áll, akkor töröljük le a programot, és egy újratelepítést követően, ismételjük meg a bejelentkezési műveletet.
Mi a teendő, ha a Távszem hívása gomb aktiválását követően kilép az alkalmazás?
Először kíséreljük meg a program bezárását az Alkalmazásvátó segítségével, majd indítsuk azt újra a készülékünk főképernyőjéről.
Mi a teendő, ha a hívás során szakadozó kép, és hangminőséget tapasztalunk?
Az alkalmazás kép, és hangminősége elsősorban az internetkapcsolat minőségétől függ. Mobilinternet kapcsolat esetében a lefedettség is meghatározó lehet. Wifikapcsolat esetén is fontos szempont, hogy a felhasználó milyen távolságra helyezkedik el a routertől. Az is lényeges, hogy az adott eszközt birtokló személy mellett hányan használják az internetet.
Mi a teendő, ha a kapcsolat létrejön, de a kép és hangminőség annyira akadozik, hogy a kommunikáció ellehetetlenül?
Az alkalmazás ügyfélszolgálata munkanapokon reggel 8, és délután 16:§§ óra között várja a telefonos, és e-mailben történő megkereséseket az alábbi elérhetőségek valamelykén:.
telefon: +36-1/384-8440 vagy +36-30/505-2867
E-mail: info@tavszem.hu
Az ügyfélszolgálat munkáját minden tagegyesületnél egy mentor is segíti. Feladatuk az iPhone okostelefonok, és a Távszem alkalmazás használatának betanítása a látássérült felhasználók részére.
A Komárom Esztergom Megyei Egyesület mentora Móricz Ádám. Probléma esetén az egyesület irodájában, vagy a weboldalon szereplő elérhetőségek valamelyikén érdemes felvenni a kapcsolatot az irodavezetővel, vagy az egyesület elnökével, akik átirányítják a felhasználót a mentorhoz, aki örömmel nyújt segítséget a felmerülő problémák megoldásában.
Hogyan segíthetünk a sorstársainknak a bejelentkezési adatok, és a jogosultságellenőrzésében?
Az alkalmazás Kijelentkezés gombját aktiválva, kiléptethetjük az adott felhasználót a programból. Ezzel más, az applikáció használatára jogosult személy bejelentkeztetése is lehetségessé válik. Így ellenőrizhetőek egy egy felhasználó bejelentkezési adatai, és annak a használatra történő jogosultsága. Ehhez a következő műveletek elvégzésére van szükség:
Elsőként keressük meg a Beállítások alkalmazás Távszem beállítások címsort, majd aktiváljuk egy újas dupla koppintással a lehetőségek között megjelenő Kijelentkezés az alkalmazás következő indításakor gombot. Ezt követően lépjünk ki a programból, és indítsuk újra az applikációt. Végül, de nem utolsó sorban jelentkezzünk be az új felhasználó adataival, és hívjuk a Távszemet.

Utószó

A Távszem alkalmazás kipróbálását bátran ajánljuk sorstársaink részére is. A szolgáltatást kimondottan látássérültek számára fejlesztették ki.
A programmal kapcsolatos kérdés, vagy probléma esetén forduljunk a Távszem ügyfélszolgálatához, az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
telefon: +36-1/384-8440 vagy +36-30/505-2867
E-mail: info@tavszem.hu
A fentiek mellett felvehetjük a kapcsolatot az egyesületünk mentorával, Móricz Ádámmal, aki örömmel nyújt segítséget a problémák megoldásában. Kellemes használatot kívánok!
Pillmann Tünde
Felhasznált források:
www.tavszem.hu/gyakori kérdések
www.tavszem.hu/útmutató az Android operációs rendszert futtató készülkeken történő használathoz
www.távszem.hu/útmutató az IOS operációs rendszert futtató készüléken történő használathoz
Megjegyzés: A Távszem alkalmazás használatáról szóló fenti forrás ként megjelölt két útmutató elérhető a készülékünk Súgó menüpontjának aktiválásával is.


Várgesztes, 2020. szeptember 30.